Zakaj je hujšanje s tekom zdravo?

Zakaj je hujšanje s tekom zdravo?
Zakaj je hujšanje s tekom zdravo?

Hujšanje s pomočjo teka pozitivno vpliva na naše zdravje. Zasledimo lahko naslednje pozitivne učinke:

  • izboljšanje prekrvavitve: zaradi povišanega srčnega utripa se kri hitreje pretaka po našem telesu, prekvavitev posameznih delov telesa je boljša, prav tako so celice veliko bolj preskrbljene s kisikom;
  • zmanjšanje krvnega sladkorja;
  • izboljšanje delovanja možgan: boljša prekvavitev vpliva tudi na izboljšanje delovanja možgan, izboljša se nam spomin, možgani prejmejo večjo količino kisika;
  • premagovanje stresa: stres je dandanes naš največji sovražnik, na količino stresa vplivajo številni dejavniki tako v domačem kakor službenem okolju. S pomočjo teka se lahko povsem sprostimo, pozabimo na tegobe, naredimo nekaj zase, izboljšamo si samopodobo itd.;
  • celice prejmejo več kisika, kar vpliva na regeneracijo celic;
  • tek pozitivno vpliva na izboljšanje imunskega sistema, kar neugodno vpliva na razvoj rakastih celic. Analize so pokazale, da močnejši imunski sitem uničuje rakaste celice in preprečuje nastanek novih;
  • tek ugodno vpliva na pljuča: tečemo najpogosteje v naravnem okolju, kjer nas obdajajo drevesa, svež zrak. Le pozimi je super, da si daste nekaj preko ust, da ne vdihujete preveč mrzlega zraka, a tudi slednji vam nikakor ne more škoditi;
  • dokazano je tudi, da tek krepi kosti, vendar je v slednjem primeru potrebno k teku dodati tudi uteži. Uteži in tek namreč povečata gostoto kosti, kosti so manj lomljive, hkrati pa obstaja manjša verjetnost, da bi zboleli za osteoporozo;
  • mladostnejši videz: tek kot redna telesna aktivnost prispeva k temu, da izgledate mladostnejši, saj celice prejmejo dovolj kisika in hranil potrebnih za nenehno regeneracijo;
  • s tekom boste pridobili ogromno kondicije: z rednim tekom boste ne le vzdrževali kondicijo, vendar jo tudi stopnjevali. Ob rednih treningih bo zadihanost ob hoji po stopnicah pozabljena, še sami ne boste mogli verjeti, koliko energije ima vaše telo;
  • težave z odvečnimi kilogrami bodo pozabljene: v kolikor se nenehno spopadate z odvečnimi kilogrami ter se odločite za tek ob tem pa popazite tudi na prehrano, boste kaj hitro ugotovili, da bodo kilogrami kar sami od sebe kopneli in kaj kmalu boste imeli lepo izklesano telo.

Kljub temu, da ima tek že sam po sebi pozitivne učinke na naše zdravje, pa je potrebno za hujšanje slednjega uskladiti z našo prehrano. Nikakor ni smiselno, da bi se v času hujšanja odločili za stradanje. Sprememba prehrane mora biti načrtovana, postopna in prilagojena vsakemu posamezniku. Ljudje se namreč med seboj razlikujemo, imamo različne potrebe, telesne karakteristike in gensko predispozicijo. Prav tako je prehrana odvisna od intenzivnosti treningov. V kolikor imamo pomisleke glede kakovosti prehrane in prehranjevalnih navadah, je smiselno, da se posvetujemo s strokovnjakom, ki nam bo pomagal izdelati načrt hujšanja, uskladil tako treninge, kakor pripravil predloge za zdrave obroke. Hujšanje s pomočjo teka nikakor ni proces, ki bi trajal le kak mesec, gre za spremembo načina življenja, razmišljanja in procesa se je potrebno lotiti celovito, saj se vam lahko v nasprotnem primeru kaj hitro zgodi, da boste izgubljene kilograme le nekaj dni po končanem hujšanju ponovno pridobili. Kljub številnim prednostim, ki jih ima tek za naš organizem, pa slednji nikakor ni primeren za vsakogar. Tek se odsvetujem srčnim bolnikom, bolnikom s obolenjem sklepov ali kosti, bolnikom z visokim pritiskom in nosečnicam.