Prednosti in slabosti teka na področju hujšanja

Prednosti in slabosti teka na področju hujšanja
Prednosti in slabosti teka na področju hujšanja

Tek kot najcenejša oblika telesne aktivnosti je dostopen prav vsem. Pri teku nikakor ne gre za skupinsko vadbo, tako niste vezani na nobeno uro, tečete lahko ko imate na voljo vsaj nekaj časa, ob tem pa boste na svežem zraku in v naravi. Za tek je značilno, da izredno dobro deluje na naš organizem in je izredno dober v premagovanju stresa. Morebiti nas pomirja že sama misel, da bomo z njegovo pomočjo izgubili odvečne kilograme, morda je kriva prijetna narava, svež zrak, prostrane ravnine in hribi. Ne glede na to, kaj so tisti dejavniki, ki iz našega telesa odženejo tesnobo in nas napolnijo z novo energijo, ima tek še številne druge prednosti:

  • pri teku sodelujejo številne mišice (mišice nog, rok, trebuha, zadnjice);
  • tek nam omogoča boljši spanec,
  • boljše psihično počutje, saj lahko s pomočjo teka učinkovito premagamo stres;
  • ugodno vpliva na imunski sistem in po mnenju strokovnjakom je učinkovit tudi v boju z rakom, saj preprečuje razmnoževanje rakasteh celic, že razvite pa vztrajno uničuje;
  • tek izboljša našo prekrvavitev;
  • ugodno vpliva na krepitev pljuč in srca;
  • izboljša prebavo, kar se odraža tudi v izgubi kilogramov.

Med zelo pomembne prednosti hujšanja s pomočjo teka spada tudi sprememba življenjskega sloga. Samo s pomočjo teka nikakor ne moremo shujšati oziorma izgubiti kilograme, vendar je pomembna tudi naša prehrana. Če smo v preteklosti pogosto posegali po sladkarijah, sladkih pijačah, po hamburgerjih in hitro pripravljeni hrani, bo slednja sedaj preteklost. Hrana bo v času hujšanja, kakor tudi kasneje bogata z vitamini, minerali, beljakovinami in tudi ogljikovimi hidrati.

Prednost teka je tudi ta, da se ga nikakor ne morate naveličati. Tek poteka v naravi, tekaške poti lahko neprestano spreminjate, daljšate, krajšate in jih prilagajate vremenskim ter temperaturnim razmeram. V času teka se vselej nekaj dogaja, lahko občudujete prekrasno naravo, lahko občudujete mestni vrvež in navdihujete druge, lahko srečate znance (vendar je lahko slednje tudi slabo, saj se med tekom ni smiselno ustavlajti in klepetati), lahko tečete do prijatelja znanca itd. Med prednostmi pa nikakor ne smemo pozabiti te, da je tek pravzaprav najcenejši način izgubljanja odvečnih kilogramov, saj zanj razen nekaj tekaške opreme potrebujete le veliko volje, te pa vam v kolikor se odlčite za hujšanje nikakor ne sme primanjkovati.

Zraven številni prednosti ima tek tudi nekaj slabosti in sicer, da se odsvetuje zelo težkim osebam, ki morajo izgubiti veliko kilogramov. V primeru, da bi se slednji ljudje odločili za hujšanje s tekom, bi morali njihovi sklepi in kosti prenašati veliko telesno težo, zaradi česar bi lahko prišlo do bolečin in zdravstvenih težav. Pri slednjih je najpomembneje, da najprej izgubijo nekaj telesne teže in se šele nato lotijo teka. Tako bo tek veliko bolj učinkovit, hkrati pa ne bo ogrozil njihovega zdravja.

Tek ni primeren tudi za srčne bolnike. Srčni bolniki morajo hujšati pod strogim zdravniških nadzorom in nikakor ni smiselno, da bi si omislili vadbo, za katero se ne bi predhodno posvetovali s strokovnjakom, saj si lahko naredite veliko več škode kakor koristi. Podobni nasveti veljajo za vse tiste osebe, katere se spopadate z morebitnim visokim pritiskom ali ste sladkorni bolnik.