Najpogostejše napake pri hujšanju s pomočjo teka

Najpogostejše napake pri hujšanju s pomočjo teka
Najpogostejše napake pri hujšanju s pomočjo teka

Prekomerna telesna teža vpliva na naše počutje, razpoloženje, dojemanje okolice, odnos do hrane, druženje in konec koncev tudi na naše zdravje. V kolikor se odločimo za hujšanje, si moramo za to vzeti čas, nikakor nam ni potrebno hiteti. Veliko ljudi v pretirani želji po čim bolj vitki postavi naredi številne napake, med katerimi morebiti najbolj izstopajo diete in stradanje. Pomembno je, da vnos kalorij prilagodite dnevnim aktivnostim. V kolikor menite, da vnosa slednjih ne boste uspeli pravilno preračunati glede na svoj življenjski slog in dnevne aktivnosti je smiselno, da se posvetujete z osebnim trenerjem, ki vam bo pomagal in tudi ustrezno svetoval.

Najpogostejše napake, ki jih naredimo pri hujšanju s pomočjo teka so:

  • popijemo premalo vode: voda je za naše zdravje bistvenega pomena, saj nam omogoča elastičnost kože, pomaga pri metabolizmu in pomaga premagovati lakoto. Tako je priporočljivo, da pred vsakim obrokom spijete kozarec mlačne vode. Voda naj bo vaš sopotnik tudi med tekom, najbolje, da jo imate redno s seboj ali vsaj pred tekom preverite, da imate med tekom kje možnost zaužitja čiste pitne vode. Nekateri strokovnjaki celo svetujejo, da na tešče spijemo kozarec vode z limoninim sokom, ki je odličen pri toplenju maščobnih blazinic.
  • izpuščanje nujno potrebnih obrokov: najpogosteje se zgodi, da ljudje izpustijo zajtrk z izgovorom, da niso navajeni na naslednji obrok. A se ob tem niti ne zavedajo, kakšno veliko škodo delajo svojemu telesu. Zajtrk je za naš organizem nujno potreben, saj nam da energijo za dnevne aktivnosti. Zajtrk naj bo raznolik, zdrav in sestavljen iz kakovostnih sestavin. Ob tem pa se zavedajte, da pregovor: “Prazna vreča ne stoji pokonci.” še kako drži. V kolikor se odpravljate na športno aktivnost, denimo tek, vaše telo potrebuje dovolj energije, da boste lahko zastavljeno razdaljo pretekli. S strdanjem vam bo med tekom primanjkovalo energije, zaradi česar boste slabostni ali boste na sredi proge omagali.
  • uživanje prekomerno soljene hrane: Sol je našemu telesu nujno potrebna, med tekom se s potenjem še dodatno izgublja, vendar nikakor v takšnih količinah, da bi morali zaradi tega še dodatno soliti hrano. Tekom dneva z uživanjem raznolike hrane dobimo ogromno potrebne soli, velikokrat tudi več, kakor je priporočljiv dnevni odmerek. Prav zaradi slednjega pazite, da vaša hrana ne bo prekomerno soljena, saj boste tako še dodatno obremenili svoje ledvice in povzročili svojemu telesu neprijetne nevšečnosti v obliki zabuhlosti, zatečenosti ali napihnjenosti.
  • tek z neprimerno obutvijo: mnogi za tek ne izberejo primerne obutve, zaradi česar tvegajo poškodbe. Naša noga potrebuje stabilni tekaški čevelj, ki je čim bolj mehek in nam omogoča dober oprijem. Slednji je še kako pomemben v kolikor se odločate za tek po naravi, gozdu, koreninah itd.
  • poskrbite za primerno prehrano: prehrana med tekom mora biti prilagojena dnevnim aktivnostim. Prav tako se nikakor po teku ne smete odpravite do bližnje gostilne ali restavracije in si naročiti tortico ali celo hamburger s krompirčkom. V kolikor boste naredili to napako, boste izničili celotne pozitivne učinke teka in hujšanje ne bo imelo učinka.

V zgoraj navedenih alinejah smo vam predstavili le nekatere izmed napak, ki jih lahko naredimo pri hujšanju s pomočjo teka. Mnogih se morebiti niti ne zavedamo ali velja prepričanje, da je slednji ukrep nujno potreben. Prav zaradi tega vam svetujemo, da si pred samim hujšanjem preberete strokovno literaturo ali se posvetujete s strokovnjakom, ki vam bo dal jasna navodila, kako se pravilno lotiti hujšanja s pomočjo teka.