Koliko teže lahko izgubim če tečem 3x na teden?

Koliko teže lahko izgubim če tečem 3x na teden?
Koliko teže lahko izgubim če tečem 3x na teden?

Med najpomembnejšimi pravili hujšanja najdemo telesno aktivnost. Odločite se za tisto telesno aktivnost v kateri boste uživali, katero boste počeli z veseljem in katera bo postala tako rekoč vaša dnevna rutina. V kolikor menite, da je slednja telesna aktivnost tek, poskrbite, da bo slednji potekal čim več dni v tednu. Najbolj je, če bi tekli prav vsak dan, a glede na to, da so mnogi tekom tedna zelo obremenjeni in da jim primanjkuje časa, je smiselno, da se teče vsaj trikrat do petkrat na teden. Če boste tekli vsak dan bodo rezultati veliko boljši, hitreje boste izgubljali kilograme in tudi hitreje boste opazili preoblikovanje vašega telesa. Opozorilo velja tudi za vse tiste, ki pa se morebiti ne boste odločili, da bi vsak dan tekli oziroma izvajali telesne aktivnosti, da ne pozabite na prehrano. V dnevu, ko se ne boste odločili za telesno aktivnost boste namreč porabili manj kalorij, prav zaradi tega jih morate manj tudi zaužiti.

Koliko telesne teže boste izgubili v kolikor se odločite  in tečete 3 x na teden, je odvisno od številnih dejavnikov:

  • od vaše telesne teže;
  • od intenzivnosti in dolžine teka;
  • od naklona teka;
  • od zaužite hrane.

Če predpostavimo, da imate 100 kilogramov, pretečete 10 kilometrov na uro, naklon poti pa znaša v povprečju 1 % (kar velja za resnično rahel vzpon), boste v eni uri porabili 1095 kalorij, torej nekako 110 kalorij na kilometer teka. Bolj intenziven ko bo vaš tek, več kalorij boste porabili. V kolikor bi tekli hitreje in bi pretekli 12 kilometrov v eni uri, ob tem pa bi spremenili pot in bi se odpravili na malenkost bolj strm klanec, torej bi bil naklon teka v povprečju 3 %, bi bila poraba kalorij v eni uri teka okoli 1400 kalorij. S pomočjo izračunov smo vam želeli prikazati, da je izguba telesne teže v veliki meri odvisna od vaše telesne aktivnosti in je na splošno brez znanih podatkov zelo težko predpostaviti, koliko kilogramov bi dejansko izgubili, če se odločite, da tečete 3 x na teden.

Bi pa morebiti nekaj nasvetov podali tudi za začetnike. Slednjim se priporoča, da pričnejo z zmernim tekom, morebiti je celo smiselno, da za začetek ne tečejo celotne ure, vendar teku namenijo le 30 minut ali celo manj. S prilagoditvijo telesne aktivnosti boste bistveno zmanjšali možnosti za morebitne poškodbe, hkrati pa boste postopno pridobivali kondicijo in se pripravljali za zahtevnejše telesne aktivnosti. Smiselno je telesne aktivnosti prilagajati telesnemu počutju in pridobljeni kondiciji. Priporočamo vam, da imate v začetku morebiti nekoliko vzpodbude kakšnega prijatelja in znanca, ki se s tekom ukvarja že dalj časa in je seznanjen že z vsemi tekaškimi prednostmi ter slabostmi. Tako vam bo veliko lažje premagati začetniške težave in morebitno izgubo volje zaradi bolečih težkih nog, zaradi utrujenosti itd. A kaj hitro boste spozali, da je tek zelo prijetna oblika rekreacije, ki je tudi zelo učinkovita.