Kakšna vadba poleg teka še pomaga pri hujšanju?

Kakšna vadba poleg teka še pomaga pri hujšanju?
Kakšna vadba poleg teka še pomaga pri hujšanju?

Telesna aktivnost je ob prehrani najpomembnejši dejavnik za uspešno hujšanje oziroma izgubljanje odvečnih kilogramov. S pomočjo telesne vadbe, se telo giblje, porablja energijo oziroma “kuri” kalorije. Ko boste med telesno aktivnostjo porabili več kalorij, kakor jih boste zaužili, boste pričeli izgubljati kilograme. Seveda se je potrebno ob tem zavedati, da boste v prvih nekaj dneh izgubili kilograme zaradi izgube telesnih tekočin oziroma vode, nakar pa bodo zaradi rasti mišične mase kilogrami pričeli celo naraščati. Vendar naj vas slednja dejstva nikar ne prepričajo, da bi prenehali s pravilnim prehranjevanjem in telesno vadbo. To je povsem normalen proces na poti hujšanja in kljub morebitnemu začetnemu povečanju telesne teže pomeni dolgoročni uspeh, ki bo viden tako na izgubi kilogramov, kakor ne preoblikovanju vašega telesa.

Pri izbiri primerne telesne vadbe se osredotočite predvsem na dejstvo, da naj telesna aktivnost traja vsaj eno uro, pri čemer naj bo vaš srčni utrip močno povečan, nekateri strokovnjaki celo svetujejo, da bi naj srčni utrup med vadbo znašal celo okoli 70 % vašega najvišjega srčnega utripa. Da bi lahko merili srčni utrip med vadbo je smiselno, da si kupite zapestni merilec srčnega utripa in ga uporablajte med vsako vadbo. Izbirate lahko med tekom, hitro hojo, tek na smučeh, kolesarjenje, dolgotrajnimi in intenzivnimi aerobnimi vajami. Poskrbite, da bo med samo telesno kativnostjo sodelovalo čim več telesnih mišic, saj boste le tako res učinkovito preoblikovali vaše telo in omogočili lepo skladno hujšanje. Vsekakor pa vam priporočamo, da svoje telesne aktivnosti prilagodite svojim zmožnostim, ki so delno odvisne tudi od vaše kondicijske pripravljenosti. Začetki bodo ob pomanjkanju kondicije zagotovo težki, a vedite, da se telo na slednje izzive kaj hitro privadi in kmalu boste ugotovili, da je telesna aktivnost postala nekaj, brez česar si ne morete predstavljati življenja.

Strokovnjaki pri izbiri telesne aktivnosti opozarjajo, da niso vse aktivnosti primerne za vsakogar. Teka tako nikakor ne bi priporočali ljudem, ki imajo zelo visoko telesno težo, saj bodo ob tem zelo trpeli sklepi in lahko pride do resnih poškod. V kolikor niste prepričani, kakšno vadbo bi izbrali, da bi najbolj učinkovito hujšali, hkrati pa ne ogrozili svojega zdravja, si lahko najamete osebnega trenerja. Osebni trener vam bo pripravil načrt hujšanja, tako z vidika prehrane, kakor telesne aktivnosti. Telesno vadbo bo prilagodil vašim zahtevam, telesnim zmožnostim in karakteristikam. V procesu izgubljanja odvečnih kilogramov lahko uporabite različne vadbe, denimo en dan tečete, drug dan imate aerobne vaje, spet naslednjič sedete na kolo. Vadba je lahko tudi prilagojena letnemu času, kar pomeni, da v zimskem času izkoristite prednosti snežne oddeje in se odločite za tek na smučeh, ki je z vidika obremenitve mišic zelo zaželen in veliko učinkovitejši od kolesarjenja. Pri kolesarjenju namreč obremenite predvsem mišice nog, roke pri slednji vadbi ne doživijo obremenitve in zaradi tega je tudi energijska poraba veliko nižja. Več mišic kot se aktivira pri vadbi, večja je energijska poraba oziroma več kalorij boste porabili. Ob izbiri primerne telesne aktivnosti pa nikar ne pozabite na prilagoditev prehrane. Zaužijte več manjših obrokov, katere redno prilagajate vaši telesni aktivnosti.