Kako in zakaj tek pomaga pri hujšanju?

Kako in zakaj tek pomaga pri hujšanju?
Kako in zakaj tek pomaga pri hujšanju?

Dandanes se vse več ljudi spopada s prekomerno telesno težo. Mnogokrat je prekomerna telesna teža rezultat nezdravega načina življenja in nepravilne ter neprimerne prehrane. Vsekakor pa lahko prehitro pridobivanje kilogramov kaže tudi na morebitne zdravstvene težave ali je genetsko pogojeno. Vsi tisti, ki se spopadajo s prekomerno telesno težo, ki ni plod zdravstvenih težav, se lahko odločijo za hujšanje. Hujšanje je definirano kot zmanjšanje telesne teže, do česar pa lahko pride zaradi zmanjšanja maščobnega tkiva, izgube telesne tekočine ali obojega hkrati. Poznamo različne oblike hujšanja, a prav vse vsebujejo spremembo prehrambenih navad in telesno aktivnost, med njimi lahko najdemo tudi hujšanje s pomočjo teka.

Kako poteka hujšanje s tekom?

Tek zagotovo velja za eno najučinkovitejših telesnih aktivnosti, s pomočjo katere lahko hujšamo. Tek je visokointenzivna rekreacija, pri kateri telo intenzivno uporablja kalorije. V kolikor se držite predpisanega jedilnika in ne prekoračite predvidenega vnosa dnevnih kalorij, boste s tekom zagotovo shujšali. Za hujšanje s pomočjo teka se lahko odločijo prav vsi. Primeren ni le za nosečnice, gibalno omejene in srčne bolnike. Prednost teka je tudi ta, da za tek ne potrebujete visokih vložkov, saj lahko tečete v naravi, v športnih oblačilih, vložek je potreben le za nakup dobrih tekaških čevljev. Tečete lahko kadarkoli, zjutraj, dopoldan, popoldan, zvečer, kadar imate čas. Res pa je, da strokovnjaki pri hujšanju najbolj svetujejo jutranji tek, slednji bi naj imel največji vpliv na izgubu telesne teže in na rast mišične mase. Njegova največja prednost je ta, da prebudi naše črevesje in pospeši metabolizem. Dolžino teka prilagode svojim telesnim zmožnostim. S pomočjo teka se topijo maščoble blazinice, izoblikujejo se mišice (oridobivate na mišični masi) in poslednično se oblikuje tudi vaše telo.

Zakaj tek pomaga pri hujšanju?

S tekom se spodbudi delovanje organizma, zmanjšajo se maščobne obloge in poveča se mišična masa. Tek ima za naš organizem številne prednosti, z njegovo pomočjo pa naš organizem pridobiva tudi na kondiciji. S pomočjo teka boste porabili veliko kalorij, mišice bodo aktivno delale in namesto maščobnih blazinic, ki so se razvijale med mirovanjem, vam bo rastla mišična masa. Morda boste na začetku nekoliko presenečeni, saj bo tehnica pokazala celo kakšen kilogram ali dva več. Vendar skrbi so odveč. Nekoliko večje število kilogramov na samem pričetku hujšanja je posledica večanja mišične mase, a verjemite, da bo slednji kaj hitro sledila izguba maščob in zmanjšanje telesne teže ter preoblikovanje vaše postave. Čim boste začeli teči in bo tek postal vaša vsakodnevna rutina, bo vaše telo dnevno porabilo za delovanje veliko več kalorij, kakor ga je v času slabointenzivne rekreacije ali celo nerekeacije. Ob tem bi želeli poudariti tudi dejstvo, da je hujšanje mogoče tako s počasnim, kakor hitrim tekom ali celo hojo. Hitrost teka vpliva le na hitrost rasti mišične mase in posledično tudi na hitrost hujšanja. A naj vas opozorimo, da nikakor ni smiselno pretiravati. Dolžino in intenzivnost teka vselej prilagodite svojim telesnim zmožnostim.