Je za hujšanje dovolj samo tek?

Je za hujšanje dovolj samo tek?
Je za hujšanje dovolj samo tek?

Tek kot eden izmed najcenejših načinov rekreacije je v današnjem času postal nekakšen sinonim za hujšanje. Analize so pokazale, da se ljudje v kolikor se spopadajo s prekomerno telesno težo, najpogosteje odločijo, da bodo hujšali prav s pomočjo teka. Ljudje se že od nekdaj zelo radi gibljejo, med drugim tudi tečejo in mnogim je tovrstna oblika rekreacije neke vrste sprostitev, v kateri uživajo. A sam tek ni nikakor dovolj, da bi lahko pričeli hujšati, vendar moramo slednjemu prilagoditi tudi prehrano. Prav prehrana je tista, kjer mnogi naredijo največjo napako. Mnogi v pretirani želji po vitki postavi s svojega jedilnika umaknejo sladkarije, ogljikove hidrate, beljakovine, spet drugi izberejo še slabši scenari in sicer stradanje. S tovrstnim načinom hujšanja, boste resnično opazili premike na bolje, tehtnica bo v začetnih dneh pokazala nekaj manj kilogramov, a samo hujšanje ne bo imelo pravega učinka. Hujšanja se je potrebno lotiti sistematično oziroma načrtno. Pred pričetkom hujšanja se je potrebno posvetovati s strokovnjakom, ki izdela sam načrt hujšanja. Ljudje se med seboj razlikujemo, imamo različne cilje, pričakovanja, različno telesno strukturo, različno kondicijsko pripravljenost in konec koncev tudi različne prehrambene navade. Osebni trener je tisti, ki mora vse te dejavnike med seboj povezati in nam izdelati najboljši osebni načrt hujšanja. Postopek hujšanja tako zraven spremembe prehrambenih navad zavzema tudi spremembo življenjskega sloga in redne telesne aktivnosti. V kolikor ste se odločili, da bo vaša telesna aktivnost tek, se morate zavedati, da boste morali teči prav vsak dan. Ja, verjemite, da pridejo tudi dnevi, ko se vam nikakor ne bo ljubilo obuti športnih copat, obleči športnih oblačil in se podati v naravo ter vsaj 30 minut teči. Zato je pri hujšanju še kako pomembna trdna volja in dejstvo, da verjamete, da vam bo uspelo in da boste nekega dne kljub naporni vadbi vitke in prijetne postave.

Hujšanje s pomočjo teka in zdrave prehrane je eden najbolj naravnih načinov izgubljanja prekomerne telesne teže. Slednji način hujšanja nikakor ni hiter, je pa učinkovit in dolgotrajen. Slabost diet in različnih shujševalnih prehrambenih dodatkov je ta, da se kilogrami po koncu programa ali diete ponovno kaj hitro povrnejo. Uporabnik kakšnega izmed shujševalnih prehranskih dodatkov ali diete, ne naredi ničesar za izboljšanje telesne kondicije, kar vpliva tudi na sam potek hujšanja in oblikovanje telesa. S tekom telo pridobiva na mišični masi, izginjajo maščoble blazinice, poveča se telesna prekrvavitev, itd. Vse to pa odločilno vpliva tudi na samo telesno strukturo.

Tek omogoča, da pridobivamo na telesni kondiciji, pospeši se naša prebava, poraba telesne energije, kurijo se kalorije (po nekaterih podatkih, bi naj na kilometer teka v povprečju porabili do 100 kalorij, v kolikor se odločite, da boste pretekli 5 km je to 500 kalorij), izboljša se počutje, celice dobijo več kisika, kar vpliva na mladostnejši in prijetnejši videz, itd. Vse to in še več so razlogi, ki govorijo v prid teku in nam pojasnjujejo dejstvo, zakaj neki je tek tako priljubljen pripomoček za izgubljanje odvečnih kilogramov, kakor tudi za ohranjanje optimalne telesne teže.