Ali lahko s tekom shujšam?

Ali lahko s tekom shujšam?
Ali lahko s tekom shujšam?

Tek je visokointenzivna rekreacije, za katero ne potrebujete visokih denarnih vložkov, a kljub temu zelo pozitivno in blagodejno vpliva na vaše zdravje. Tek pospešuje prekrvavitev, zmanjšuje količino inzulina v krvi, je odličen za srce, izboljša razpoloženje, hkrati pa znižuje telesno težo. Nekateri strokovnjaki menijo, da tek s tem, ko krepi celotni imunski sistem, uničuje rakaste celice ter vas obvaruje pred najhujšo boleznijo današnjega časa. Lahko bi rekli, da je tek vsestransko koristna rekreacija.

Nezdrav način življenja, ogromno stresa, hrana polna najrazličnejših konzervansov, redki, prekomerni ter visoko kalorični obroki, pa so le nekateri izmed dejavnikov, ki močno obremenijo naš organizem ter prispevajo k prekomerni telesni teži. Načinov kako shujšati je veliko, nekateri med njimi so bolj, spet drugi manj naravni, a tek je eden tistih načinov, ki je povsem naraven, dostopen ter zelo učinkovit način hujšanja oziroma izgube telesne teže. Zanj je pomembno samo to, da si priskrbite kakovostne tekaške čevlje in primerno športno opremo. Intenzivnost in dolžino teka prilagodite svojim telesnim zmožnostim, vsekakor je priporočljivo, da pričnete s tekom na krajše razdalje. Čim boste pridobili nekaj kondicije, slednji prilagodite tudi pretečeno razdaljo. Strokovnjaki svetujejo, da bi naj bil optimalni čas porabljen za tek okoli 30 minut, v tem času bi se morali aktivno posvečati teku in trenirati svoje telesne mišice. Ob vsem tem pa nikakor ne pozabite na prehrano in količino vnešenih ogljikovih hidratov. Mnogi namreč naredijo največjo napako ravno na slednjem področju. Količine zaužite hrane in obroke ne spremenijo, predajo se le telesnim aktivnostim in pričakujejo, da bodo slednje na njihovem telesu naredile spremembe. Čudeži nikakor niso mogoči in potrebno je celostno spremeniti življenjske navade, prehrano in telesno aktivnost. Šele, ko boste združili vse tri dejavnike, boste videli prve rezultate. Vaša telesna teža, bo morebiti v prvih dneh resnično nekoliko višja, a slednje bo le posledica rasti mišične mase. Kakšen teden ali dva po pričetku in spremembi prehranjevalnih navad ter teku, pa boste opazili prve rezultate, vaša telesna teža bo pričela upadati in prav tako se bo pričel proces preoblikovanja vašega telesa. Pričeli boste izgubljati maščoblne blazinice, krepile pa se bodo vaše mišice, ki bodo vedno močnejše.

Številne raziskave in analize so pokazale, da je s tekom mogoče izgubiti velik del prekomerne telesne teže in drastično spremeniti svojo postavo, a slednje nikakor ni mogoče brez spremembe prehrambenih navad. Ljudje dandanes zaužijemo prekomerne količine ogljikovih hidratov. Naše telo dnevno potrebuje razmeroma majhno količino ogljikovih hidrtaov, zanj so bistvenega pomena vitamini, minerali in v primeru visokih fizičnih naporov tudi beljakovine. Bolj intenzivni kot so telesni treningi, več beljakovin boste potrebovali. V kolikor si želite res kakovostnega in učinkovitega hujšanja, je smiselno, da si poiščete osebnega trenerja, ki vam bo preračunal, kakšne obroke potrebujete glede na določene dnevne telesne aktivnosti in vas bo vodil skozi celoten proces hujšanja oziroma izgube telesne teže. Za konec bi vas želeli opozoriti tudi na dejstvo, da je potrebno s tekom in uravnoteženo prehrano nadaljevati tudi po končanem procesu hujšanja, saj se vam lahko v nasprotnem primeru zgodi, da bo vaš trud povsem zaman in da boste kaj kmalu ponovno pridobili stare kilograme. Za kar pa verjamemo, da si nikakor ne želite. Poskrbite, da bo tek postal vaše vsakodnevno opravilo, nekaj kar vam bo omogočilo lepše in prijetnejše življenje brez odvečnih kilogramov.