Ali je pri hujšanju s tekom pomembna tudi prehrana?

Ali je pri hujšanju s tekom pomembna tudi prehrana?
Ali je pri hujšanju s tekom pomembna tudi prehrana?

Prekomerna telesna teža je dandanes zelo pogost pojav. Vzrokov zanjo je veliko, od nepravilne in neprimerne prehrane, premalo športne aktivnosti, prenatrpan delavnik, preobremenjenost, genetska zasnova, obolenje itd. Ker prekomerna telesna teža zelo negativno vpliva na naše zdravje, se mnogi odločijo za hujšanje. Ob tem izbirajo različne tehnike, ena izmed njih je tudi hujšanje s pomočjo teka. Strokovnjaki so prepričani, da je tek odlična telesna aktivnost, ki nam lahko omogoči kakovostno hujšanje, a kljub temu vsebuje nekatere pomanjkljivosti, kot je denimo ta, da se telo na tek zelo hitro privadi, zaradi česar ščasoma porablja vse manj kalorij, kar je tudi posledica pridobljene telesne kondicije. Vendar tudi tek kot redna telesna aktivnost ne bo imel na hujšanje pravega učinka, če vzporedno ne bomo spremenili prehrambenih navad in našega načina življenja.

Različna prehrana različno vpliva na organizem, prav tako imamo ljudje različne metabolizme, zaradi tega je še kako pomembno, da prehrano v času hujšanja prilagodimo našim osebnim potrebam. Nikar ne sestavljajte jedilnika po knjigah, saj vas slednje ne poznajo in ne vedo za vaše potrebe, genetsko zasnovo, morebitna bolezenska stanja. Kljub temu, da vam ne moremo svetovati točnih jedilnikov, vam lahko zaupamo nekaj nasvetov glede prehranjevanja:

  • več majhnih obrokov;
  • pestra in raznolika hrana;
  • količino hrane prilagodite dnevnim aktivnostim: vsak dan nimamo enakih dnevnih aktivnosti in pomembno je, da slednjim prilagodimo naše obroke. So dnevi, ko boste potrebovali nekoliko več ogljikovih hidratov in dnevi, ko bo na vašem jedilniku nekoliko več beljakovin. Največja napaka, ki jo lahko naredite je ta, da iz vašega jedilnika povsem črtate ogljikove hidrate. Tudi slednje naše telo potrebuje, vendar v manjših količinah. Telesu moramo dati le toliko energije, koliko je potrebuje. Slednji način preračunavanja zaužite hrane glede na telesno aktivnost, je najzahtevnejši del hujšanja, ki mnogim povzroča resne preglavice.
  • zajtrk spada med najpomembnejše dnevne obroke: ljudje vse prepogosto pozabljajo na pomen zajtrka in ga pogosto izpuščajo. A zajtrk je obrok, ki ga naše telo nujno potrebuje, da premaga ne le prve jutranje aktivnost, vendar nam da moč za ves dan.
  • pijte veliko vode;
  • po koncu hujšanja nikar ne podležite skušnjavi in pričnite ponovno s starim načinom prehranjevanja. V kolikor ne boste imeli dovolj samodiscipline in se boste kaj hitro ponovno podlegli strastem ter pričeli posegati po nezdravi prehrani, prekomernim in nerednim obrokom, se vam bo kaj hitro zgodilo, da boste ponovno pridobili vse izgubljene kilograme. Nekateri strokovnjaki menijo, da se slednji po končanem hujšanju veliko hitreje povrnejo, kakor bi si lahko mislili. Prav zaradi slednjega je še kako pomembno, da tudi po končanem hujšanju ohranite prehrambene navade iz časa hujšanja, da uživate zdravo, raznoliko prehrano, več manjših obrokov in se seveda ob tem še vedno redno posvečate dnevnim telesnim aktivnostim.

Hujšanje s pomočjo teka je torej mogoče, a nikakor brez pravilne in primerne prehrane. Kaj neki vam bo pol ure ali celo ura teka, ko pa boste po končanem treningu zavili v bližnjo restavracijo in si naročili hamburger, krompirček ali tortico? Pravzaprav ne boste s tem dosegli ničesar, res boste telesno aktivni, a vaši kilogrami ne bodo zginevali. Zavedati se morate, da je prehrana enako pomembna kot telesna aktivnost in da v primeru učinkovitega hujšanja hodita obe z roko v roki.